7 tips voor als je een naam wil bedenken voor je bedrijf of product
Ik kan altijd erg genieten van de schaamnaam competitie van Coen en Sander. Ook bedrijven kiezen soms namen waar spontaan het schaamrood op de kaken springt. Wat dacht je bijvoorbeeld van de dubbele bodem van ‘Zwartjes Trappen’ en hondentrimsalon ‘Doggy Style’ of de schrijffout van het ‘Bakkerspalijs’ (oeps)? Soms kiest een ondernemer natuurlijk bewust voor een gebbetje. Maar hoe voorkom je grote blunders en hoe bedenk je een goede naam voor je bedrijf of product? Hier zijn 7 tips!
Wat is creatief?
"Goh, jij bent altijd zó creatief!" Ik hoorde het een moeder tegen haar zoon zeggen, terwijl hij een comic van een Ninja Turtle zat na te tekenen. Maar, ís dat nou wel zo? Is iets natekenen (of reproduceren) echt creatief? Is een ontwerper creatief als hij/zij iets moois namaakt?
Samen aan de slag
VERTEL OVER JE UITDAGING
Luisteren naar de vraag is het allerbelangrijkste in communicatie.
Waar wacht je nog op? We luisteren.