integrale aanpak

 

Zonder communicatie zou er geen interactie, en zelfs geen (zakelijke) relatie, mogelijk zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat je communicatie daarom integraal aan moet pakken. Werkelijk alles is communicatie (zelfs het ontbreken ervan) en dat maakt het soms lastig om een consistent imago op te bouwen. Ook al zijn het onmisbare onderdelen van communicatie, het stopt niet bij een goed logo of een fraaie, verleidelijke verpakking van het product.

 

Het gaat erom dat een organisatie een duidelijk zelfbeeld heeft, daarnaar handelt en zich bewust is van hoe het communiceert met de buitenwereld én de interne doelgroep. De medewerkers. Zij zijn de driver achter een sterk merk en zijn als geen ander in staat om een merk extern tot leven te laten komen. Een veel gemiste kans.

 

De kunst is om uit dat zelfbeeld, die identiteit, een onderscheidend vermogen te destilleren. Een factor, of een combinatie van factoren, die de organisatie uniek maakt en te verkiezen boven een ander.

 

Om daarna echt een merk te bouwen, om echt te ‘Branden’, moet alle communicatie in elkaar worden verweven. Zo wordt het geheel de textuur van uw  communicatie, ook wel bekend als Cross Media communicatie. Alle uitingen dragen bij aan het einddoel, dat per organisatie kan verschillen. Meer conversie van een website? Meer leads naar aanleiding van een nieuwsbrief of advertentie? Meer sponsors voor een evenement, misschien? Voor elke communicatie-uitdaging is een geschikt medium. Wij helpen organisaties om het juiste medium via het juiste kanaal te selecteren, teneinde de boodschap bij de relevante doelgroep over de bühne te brengen. Kijk op de pagina's van ons werk om te zien hoe wij dit voor enkele opdrachtgevers hebben aangepakt.

 

Design kan een wezenlijke bijdrage leveren aan de effectiviteit van de totale communicatie. Zoals Steve Jobs, wijlen frontman van Apple, al zei: "Design is not how it works. It's the reason it works." Hij was als geen ander vervent voorstander van design en voerde dit tot in het extreme door. Zelfs de binnenkant van zijn producten zag er fenomenaal uit. Jobs trok vaak de vergelijking met een goede timmerman; als die een prachtige kast heeft gemaakt, maakt hij de achterkant ook niet van spaanplaat, ook al staat die kant tegen de muur en ziet niemand die. Dit illustreert dat Design een kwaliteitsbeleving geeft, die aan hoort te sluiten bij uw product of dienst.

 

Hoe kunnen wij u helpen?

 

even zen | design & communicatie          Zaalheuvelweg 27          5363 TE  Velp (Nb)          Telefoon: 06 12 15 12 27  of  06 45 48 09 70          E-mail: info@evenzen.nl